Nuffnang Ads

Tuesday, July 19, 2011

Petrol Oh petrol, Minyak Nak Naik Harga

Start hari Jumaat itu hari, aku baru perasan ader satu info di tampal kat stesen minyak yang biasa aku guna.. Di tampal kat setiap tiang, aku risau sebab nampak macam hint minyak petrol nak naik harga lagi..... Tengok gambar kat bawah nie...


Mahalnya harga minyak sekarang nie... Cuma aku tertanya2 apa motif nak tampal benda nie.. Dalam kepala aku cuma ada beberapa perkara ajer..

1. Kerajaan nak bagitau rakyat kena bersyukur sebab kerajaan tanggung subsidi yang banyak untuk rakyatnya.. So, tolong bersyukur (dan mungkin pilihan raya dah dekat)

2. Harga minyak kita murah, harga minyak nak naik lagi..

3. Saje2 nak bagitahu pengguna petrol supaya berjimat cermat sebab kerajaan dah tak larat nak tanggung subsidi..

Apa pandangan korang suma?? Share2 kan la disini...

5 comments:

  1. so.. mesti thank kerajaan for subsidy?

    ReplyDelete
  2. hahaha.. up to you... it can always be either way round..

    ReplyDelete
  3. Post cam ne dah lame bro...

    gov mmg dah mcm pencacai...mtk rakyat pulak berterima kasih kat depa...whtder FUCK!!

    terlupa agaknye ~ TANPA RAKYAT....SIAPA LAA KERA JAAN...

    ReplyDelete
  4. setuju dengan TJ.. kerajaan sepatutnya bekerja untuk rakyat bukan rakyat bekerja untuk kerajaan~ baru lah demokrasi!

    ReplyDelete
  5. sebab sebelum nie diaorang x pernah tampal kat stesen minyak.. baru2 nie aku perasan dah ader... Nampak gaya macam nak bagi hint minyak nak naik lagi kot.. aku rasa laa..

    ReplyDelete

Tabung Ayam Anakku