Nuffnang Ads

Tuesday, August 2, 2011

Buffet Ramadan 2011 - Cari Yang Halal Tau

Masuk ajer ramadan nie, ramai orang dah start search untuk senarai Buffet Ramadan 2011. Almaklumlah, bulan puasa ni bukan selalu, So, memang ramai orang tengah sibuk2 nak cari hotel / tempat terbaik yang boleh offer Buffet Ramadan kali ini.


Namun, dalam kita sibuk2 mencari tempat untuk berbuka puasa atau senarai buffet ramadan 2011 ini, yang paling penting jangan diabaikan. Cuba periksa dahulu samada restoran atau hotel tersebut mendapat pengiktirafan halal ataupun tidak.


Nanti penat2 kita berpuasa, tapi bukak puasa dekat tempat yang tidak halal. 


Dekat bawah nie, adalah hotel2 yang mendapat pengesahan halal bagi kawasan Putrajaya dan Selangor. 

Putrajaya Ada 3 hotel ajer yang dapat halal?


Dan kat bawah nie, Hotel2 yang dekat selangor yang mendapat pengiktirafan Halal dari Jakim.



Untuk Maklumat Lanjut @ Nak tahu hotel yang korang rasa nak pergi tue halal ataupun tidak pergi ke website nie.


http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/senarai-hotel/241-carian-direktori-hotel


Pilih la negeri mana korang nak. Okay


P/s: Buffet ramadan yang terbaik pernah aku pergi adalah makan dekat rumah aku. Bini aku masak ayam goreng + nasi dengan kicap + ikan goreng + sambal sikit2 +minum air sirap feveret anak aku + makan murtabak yang aku beli on da way balik ke rumah.. Terbaeekkk!!! (dan aku boleh konpemkan halal punya)


P/s/s: Bersederhanalah kita di Bulan Puasa ini. Jangan biarkan nafsu menguasai diri. Elakkan Pembaziran, Tingkatkan Penjimatan.. Selamat Berbuka!!! (Harap2 korang paham mesej aku untuk post nie)

No comments:

Post a Comment

Tabung Ayam Anakku