Nuffnang Ads

Saturday, August 20, 2011

Mereka Ini Berpuasa Juga, bantulah Mereka!


Salam Untuk Semua,

Selamat berpuasa, hari nie dah masuk hari yang ke 20 kita berpuasa, namun masih ada orang yang terus berpuasa seperti kanak2 di atas.. Bayangkan jika anak kecil di atas adalah anak kita? Alangkah sedihnya..

Saya petik kata2 ini dari blog Dapur Tanpa Sempadan 

"Tiada kata2 yang boleh kita gambarkan....jika manusia gelandangan di negara kita, diberi makan walaupun mereka tidur di kaki lima, tapi kanak2 di Somalia ini...hmm sungguh menderita dan sengsara..mereka mati setiap 6 minit........menyayat hati kan...Untuk itu jika ada tergerak hati anda untuk menyumbang, boleh lah klik sini...mereka sedara seugama kita...Moga jasa baik anda diberkati Allah swt..... Terima kasih pada Ben Ashaari juga...."

Jika kita yang berada di bumi bertuah Malaysia ini tidak bersyukur, lihatlah mereka di luar sana.. Jika kita berhajat x nak berpuasa, lihat lah mereka yang tiada pilihan di sana..

Sedih melihat kanak2 ini yang baru berusia 7 tahun.. terbayang anak saya ketika ini.. Jom kita sama-sama bantu mereka yang memerlukan.. Sempena bulan Ramadan yang mulia ini.. Macam mana kita nak bantu mereka? boleh lah klik sini..

No comments:

Post a Comment

Tabung Ayam Anakku